søndag den 25. marts 2007

Avlshan - Border Collie


Her kommer en præsentation af min fine hund, Crazy (Kojima's Amazing Crazy Phantom).

Han er af min mors opdræt, hun har en Border Collie kennel der opdrætter både smukke og arbejdsvillige hunde. Han er fra det første kuld og er "søn" af Stensedals Phantom of The Opera og Solfari's Populus Pei Pei. Se stamtavle og andre oplysninger på www.kojima.dk


Han er en rigtig lækker hund med et super sind. Ligegyldig hvornår jeg vil arbejde med ham er han altid klar,men kan sagtens ligge og putte i sengen ti minutter efter. Til stævner er han supernem, han kan godt være lidt en drengerøv så andre hunde bliver lidt sure på ham, men han kommer aldrig op og slås og tror kun jeg har hørt ham knurre et par gange i hans liv. Han stresser ikke rigtig selvom der foregår meget om ørerne på ham, og det gør at det er en fornøjelse at have ham med. Han lærer rigtig hurtigt så han kan en masse tricks, og han er en rigtig fjollet og livsglad hund. Han charmer sig ind ved alle han møder.


Jeg vil meget gerne bruge ham som avlshan fordi jeg syntes han har en masse gode kvaliteter som er værd at give videre. Han er præcis som en Border Collie skal være i min øjne. Han vil arbejde og så er han en pæn hund. Han skal dog helst parres med en tæve med hyrdeinstinkt, for det har han ikke fået så meget af, trods det at der er meget hyrdeinstinkt i hans linjer. Han har dog noget, jeg ser det en gang imellem med ænderne i parken :) Han har B-hofter, men begge hans forældre har A-hofter, og der er ingen tegn på HD i linjerne. Vi går og venter på at nogle flere af hans søskende skal fotograferes. Han er spejlet fri for CEA som hvalp, og vi overvejer at få DNA-testet hans forældre for samme.


Vi har planlagt at bruge ham sammen med min mors Windy næste år, så der skal han være far for første gang. *SS*




Ingen kommentarer: